TAG || 15 Reisdilemma’s

Een tijdje terug kwam ik op www.hetleefvaneef.nl een tag tegen over ’15 reisdilemma’s’. Een hartstikke leuke tag voor en door bloggers, helemaal in het teken van reizen. Je moet elke keer een keuze maken tussen twee dilemma’s die te maken hebben met reizen. Benieuwd hoe ik over reizen denk?

Als je deze tag overneemt, hartstikke leuk! Ik ben benieuwd naar jouw antwoorden, plaats je een linkje in een comment onder deze blog?

01. Zonvakantie | Wintersport
Zonvakantie for sure. Ik heb helemaal niets met wintersport, ik vind het vreselijk en ik kan er niets van. Laatste poging tot skiën resulteerde in een gebroken arm, dus een wintersport vakantie laat ik mooi aan mij voorbij gaan. Maar dat betekend niet dat ik niet van een vakantie houd waar bij ik sneeuw tegen kom. Ik heb het bijvoorbeeld fantastisch gehad in Zwitserland.

02. Vakantie aan de kust | Vakantie in het binnenland
Ik denk dat ik voor de vakantie in het binnenland ga. De kust vind ik ook heerlijk, ik houd van de zee. Maar ik ben niet iemand die op het strand gaat liggen bakken, dat geduld heb ik niet. Als ik naar het strand ga is dat s’morgens vroeg of s’avonds laat voor een wandeling. Bij een vakantie in het binnenland is mijn vakantie voor mijn gevoel veel ‘rijker’. Je ontmoet mensen, proeft cultuur, ziet natuur en komt een hoop leuke dorpjes tegen.

Reis-dilemma-tag-1

03. Europees eten | Aziatisch eten
Aziatisch eten heeft mijn voorkeur. Deze keuken past beter mijn eetpatroon, ik ben vegetariër en eet graag gerechten met veel groenten.

04. Weg met vrienden | Weg met partner
Daar kan ik dus echt niet tussen kiezen. Dat ligt er helemaal aan wat voor type reis ik wil maken.

05. Actieve vakantie | Luie vakantie
Absoluut een actieve vakantie. Een zon-zee-strand-zwembad vakantie verveeld mijn al na twee dagen. Ik hou niet van zonnen en van hele dagen zwemmen, dat is gewoon niet aan mij besteed. Het liefst ga ik op ontdekkingstocht in de omgeving, dan beleef je de mooiste momenten!

06. Azië | Afrika
Ik ben op beide continenten niet geweest dus ik kan alleen maar kiezen aan de hand van verhalen en foto’s van anderen. Ik denk dat ik dan toch voor Azië ga. De stranden en de inheemse gebieden spreken mij het meeste aan. Ook lijken de tempels mijn heel erg indrukwekkend.

07. Barcelona | Rome
Ook in Rome ben ik nog nooit geweest, maar in Barcelona al wel een aantal keer en ik ben echt gék op deze stad. Het bied zoveel mooie dingen en zit vol kunst. In deze blog heb ik dan ook een aantal hoogtepunten laten zien van mijn laatste bezoek aan Barcelona. Geloof me, er is nog zo veel meer.

08. Hotel | Camping
Hotel. Geen twijfel mogelijk, ik houd niet van een camping. Wildkamperen vind ik dan weer wel onwijs gaaf, maar een echte camping.. Brr.. Daar krijg ik echt de kriebels van. Dat is gewoon echt niet mijn ding.

09. Citytrip | Natuurvakantie
En dit is weer een echt reisdilemma. Ik houd er van om steden te ontdekken, alle kleine steegjes, leuke restaurantjes.. Maar als fotografe begeef ik mij heel erg graag in de natuur. Een combinatie zou het mooiste zijn, maar als ik dan echt moet kiezen ga ik voor een natuurvakantie.

10. Wereldreis | De wereld in meerdere keren zien
De wereld heeft zo veel te bieden. Als ik dat allemaal in een keer zou moeten bekijken dan ben ik bang dat ik veel kostbare momenten zou missen.

Reis-dilemma-tag-3

11. Nooit meer reizen | Nooit meer je vrienden zien
Ben ik heel erg slecht als ik voor ‘nooit meer je vrienden zien’ kies? Ik zou het vreselijk vinden om nooit meer te mogen reizen. Reizen geeft mij echt enorme ontspanning en ik leef van reis naar reis. En met een open mind maak je onderweg op je reizen waar vrienden, toch? Of ik neem gewoon stiekem mijn beste vriendin mee in mijn koffer.

12. Weg met de auto | Weg met het vliegtuig
Weg met de auto! Maar dan het liefst wel eentje zoals Harry Potter heeft, kan ik mooi rijden én vliegen haha. Want met de auto kom je niet overal, met het vliegtuig wel. Het voordeel van met de auto reizen vind ik dat je kunt stoppen waar je wil en als je opeens besluit dat je toch naar een ander gebied wil, dan neem je gewoon een andere afslag!

Reis-dilemma-tag-4

13. Backpacken | Cruisen
Een cruise lijkt mij helemaal niet leuk, je zit zo vast op een boot en aan een route. Laat mij maar backpacken en onderweg een route kiezen.

14. Alles regelen | Op de bonnefooi
Eigenlijk vind ik beide wel fijn en wisselt het per reis waar ik voor kies. Zo ben ik afgelopen vakantie naar Turkije geweest, daar voor was alles al geregeld. Maar naar Zwitserland zijn we gewoon gaan rijden en hebben we ter plekke een hotelletje geboekt. Als ik dan toch moet kiezen ga ik liever op de bonnefooi, dat geeft maar vrijheid.

15. Roadtrip | Op een plek blijven
Een roadtrip! Dan zie je het meeste van het land en haal je het meeste uit je vakantie.

Reis-dilemma-tag-2

Geef een reactie

