Mijn favoriete parfum

Mijn all time favoriete parfums zijn die van Valentino. Ooit kreeg ik eens een sample van de gewone Valentina en toen was ik om. Ik heb tweemaal de gewone Valentina gehad en toen ik afgelopen najaar een VVV bon kreeg heb ik wederom een luchtje van Valentino gekocht. Alleen deze keer ben ik gegaan voor de nieuwe Valentina Poudre. Ik vind dit luchtje nog lekkerder dan de gewone. En kijk hoe mooi poeder roze dit flesje is!

Parfum-Valentina-Poudre-1

Hoe een geur ruikt kan ik niet echt omschrijven, ik kan mijzelf ook echt geen voorstelling maken bij een geuromschrijving.. Daarom heb ik de omschrijving van ICI Paris gehaald. Dit is volgens mij ook nog de enige die dit luchtje verkoopt, ik ben hem in elk geval nog niet tegen gekomen bij de Douglas.

Met Valentina Poudre inspireert Valentino Parfums zich op het universum van de make up door de transformatie van de geur in een onzichtbaar concept van schoonheid. Door de creatie van Valentina Poudre heeft Valentino de opmaak van de huid heruitgevonden door ze volledig naakt te laten. Het natuurlijke karakter van de naaktheid komt subliem tot uiting in het parfum door een poederig akkoord van terracotta gemengd met bloemige noten van iris en tuberose. De subtiele toetsen van vanille en sandalhout geven een intieme diepte aan de vrouwelijke kwaliteit ‘charme’.

Parfum-Valentina-Poudre-3

Zelfs het doosje vind ik erg mooi. Rustig maar wel met een soort linnen reliëf. Het is ook een stevige doos, als ik het luchtje meeneem doe ik dat namelijk hier in. En het doosje blijft heel mooi.

Parfum-Valentina-Poudre-4

Naast de parfum heb ik ook de bodylotion van Valentina, deze ruikt iets anders als het Poudre luchtje. Dat is omdat de bodylotion dezelfde geur heeft als het oorspronkelijke Valentina parfum.

Een eerbetoon van Valentino aan de vrouw, met anijs, alba truffel, oranjebloesem, vanille en amber.

Ik zou zeggen, de volgende keer dat je in een parfumerie loopt; test de Valentina’s dan gewoon! Dat spreekt veel meer dan een geuromschrijving.

Parfum-Valentina-Poudre-2

Anyway, dit is gewoon echt mijn luchtje. Ik vind de flacons heel mooi en vrouwelijk, het ruikt heerlijk en zelfs de doosjes vind ik mooi haha. Heb jij ook echt een favoriet luchtje of wissel je veel af?

Een gedachte over “Mijn favoriete parfum

Geef een reactie

