Review || Opzetlensjes voor je smartphone

Een tijdje terug liep ik door de Action en zag ik een doosje liggen met 3 opzetlensjes voor elke smartphone. Je plaatst de lensjes door middel van een clipje en daarom zijn ze universeel. De opzetlensjes in dit setje zijn een fish-eye, een groothoek en een macrolens.


Opzet-lens-smartphone-uni-1

Opzet-lens-smartphone-uni-2

De lensjes zitten verpakt in een geel met zwart doosje. Als je het doosje bekijkt lijkt het alsof er alleen drie lensjes en het clipje in zit, maar dat is niet het geval. Er zit ook nog een zwart fluweelachtig zakje bij en twee kleine lenskapjes. Je betaald € 2,95. De iPhone zit er helaas niet bij :).

Opzet-lens-smartphone-uni-3

De lensjes van dichtbij. Het kleinste lensje links is de macro, de middelste de groothoek en de meest rechter de fish-eye.

Opzet-lens-smartphone-uni-fish-eye-1

Hierboven zie je hoe de macro lens op mijn front en back camera geplaatst is. Ik vind persoonlijk de macro lens het allerleukste. Op de onderstaande foto’s zie je resultaat. Ik vind de kwaliteit best wel goed. De onscherpte die je ziet komt voornamelijk door mijzelf omdat ik mijn handen niet stil kan houden.

Opzet-lens-smartphone-uni-macro-2

Opzet-lens-smartphone-uni-fish-eye-1

Ook de fish-eye vind ik erg leuk. Het geeft gewoon een grappig effect. Je krijgt naast het bolle effect ook veel meer in beeld.

Opzet-lens-smartphone-uni-fish-eye-2

Opzet-lens-smartphone-uni-groothoek-1

En als laatste de groothoek. Deze schroef je op de macro lens, anders werkt deze niet. Deze lens vind ik persoonlijk het minst leuke. Hij doet wel wat hij moet doen, maar het effect valt niet direct op. Je ziet het pas als je twee foto’s naast elkaar houdt.

Opzet-lens-smartphone-uni-groothoek-2

Kortom; voor nog geen € 2,95 kun je dit setje bij de Action kopen en ik denk dat het zeker de moeite waard is. Wat vind jij?

Geef een reactie

