Inspiratie || Vegetarische kookboeken

Ja, al deze boeken mogen wel op mijn keuken komen pronken. Ze zijn niet alleen handig, maar ook mooi. En dat moet ik eerlijk toegeven, ik vind het design van een boek eigenlijk wel net zo belangrijk als de inhoud. Niet alle boeken zijn 100% vegetarisch, maar uit reviews over alle boeken wordt wel duidelijk dat de boeken allemaal door vegetariërs gebruikt kunnen worden omdat het gezonde op groente gebaseerde gerechten zijn.

vegboek1
Deze vier kookboeken zijn geschreven door Hugh Fearnley-Whittingstall, een Britse televisiekok van het programma River Cottage. Nooit van gehoord? Ik ook niet. Toen ik het boek Veg! kreeg ben ik eens op hem gaan Googlen, ik was namelijk direct verkocht voor de prachtige foto’s, illustraties en de heerlijke recepten. Wat bleek? Er bestaan nog drie kookboeken in dezelfde stijl als Veg!

Veg! is een volledige vegetarisch kookboek en staat vol hele smaakvolle groente gerechten. Veg! is voorzien van een hardcover en kost € 24,95.  Doordeweeks staat vol met makkelijke recepten die Hugh zelf doordeweeks thuis klaar maakt. Doordeweeks is een hardcover en te bestellen voor € 24,95. Licht! Gaat over makkelijke, goedkope en vooral gezonde recepten. Licht! is ook als hardcover verkrijgbaar en kost € 24,95. Veggie is speciale editie met een selectie van de beste recepten

vegboek2

En dan nu mijn all-time favoriete boek. Het Forest Feast Kookboek van Eerin Gleeson. Ik hou van de recepten, de  verhalen, de fotografie, de illustraties.. Zelfs zo veel dat ik al eens een complete blogpost over dit kookboek heb geschreven. Dit kookboek is alleen verkrijgbaar als hardcover en kost € 24,95.

Vegadutchie is geschreven door blogger en Health Coach Jolijn Pelgrum. Het boek staat vol met veganistische recepten voor een puur en gezond leven. In het inkijkexemplaar is te zien dat ook dit boek voorzien is van prachtige, kleurrijke foto’s. Ook Vegadutchie is uitgebracht als hardcover en kost € 22,99.

Groen is geweldig en het boek ook. Check die sapjes! Ik word helemaal blij van alle kleurtjes. Groen is geweldig is ook een veganistisch kookboek. Ik val lekker in herhaling, maar in dit boek word ik ook weer enthousiast van de foto’s. Als er geen mooie foto’s bij de recepten staan ben ik ook niet echt geneigd om de gerechten te gaan maken. Maar dat zit in dit boek wel goed! Dit boek kost precies €20,- en is ook een hardcover.

Wat de pot schaft is geschreven door Lisette Kreicher, blogger op de gelijknamige website. Haar omschrijving van haar zegt eigenlijk genoeg en ik heb er weinig aan toe te voegen. Biologisch, duurzaam en eenvoudig te bereiden. Gerechten voor elke dag met een ecofabulous twist. Wat de pot schaft kost € 18,95.

Welk boek zou jij graag willen hebben?

Een gedachte over “Inspiratie || Vegetarische kookboeken

Geef een reactie

