TAG || De fotografie Tag

Deze week vul ik voor mijn 30 weken project de fotografie tag in, bedacht blogger Evelien van www.fotografille.nl. Hartstikke leuk! Ik heb nog nooit een tag voor fotografen gevonden. Daarom besloot ik dan ook om deze in te gaan vullen. Voel je vrij om deze tag over te nemen op je eigen blog.

Wat was je eerste eigen camera?
Mijn eerste camera was een Casio Exilim EX Z-1050. Deze camera kreeg ik voor mijn veertiende verjaardag van mijn ouders. Echt heel fanatiek fotografeerde ik niet met deze camera het eerste jaar, vond hem leuk om foto’s van mijn pony te maken maar dat was dan ook alles. Pas toen ik vijftien jaar werd begon ik er meer mee te doen. Ik kwam toen ook op de opleiding voor grafisch vormgever, daar hebben ze mij zeker gestimuleerd om mij te ontwikkelen.

Op mijn zestiende kocht ik mijn eerste spiegelreflex camera. Dit was een Sony a230. Na drie jaar sneuvelde deze helaas. Toen kocht ik mijn huidige spiegelreflex, de Sony a65. Deze camera heb ik inmiddels ook al weer 2 jaar en hij werkt perfect, ben er nog altijd heel blij mee. Vorig jaar kocht ik ook mijn back-up body, de Sony a58.

Casio

Waar maak je de meeste foto’s van?
Als ik er goed over na denk dan fotografeer ik nog steeds het meeste paarden. Daar is het ooit mee begonnen en daar blijf ik een voorliefde voor hebben. Mijn meest favoriete onderwerp is mijn eigen paard, hoewel ik daar amper fatsoenlijke foto’s van heb omdat ze niet bij mij weg te slaan is. Dat is een beetje moeilijk fotograferen met een telelens.

Maar het fotograferen van bruiloften, stelletjes en families vind ik ook super leuk. Daar ben ik sinds dit jaar steeds meer mee bezig en dat bevalt zeker goed! Ook modellen fotograferen vind ik erg leuk.

Gezin

Met welke app bewerk je je smartphone-foto’s het liefste?

Eigenlijk ben ik helemaal niet van de smartphone-foto’s. Ik maak wel af en toe wat kiekjes en deze plaats ik dan op Instagram. En dat is dan ook de enige app waar in ik de foto’s bewerk. Besteed er ook geen tijd aan, meeste foto’s zijn vluchtige kiekjes die ik leuk vind om te delen. Ik gooi er een filtertje overheen, pas wat contrast aan en de foto mag online! Het zijn namelijk meestal foto’s van mijn katten of paard, haha.

Wat je favoriete zelfgemaakte foto?
Jeetje, wat een moeilijke vraag. Ik heb echt geen favoriete zelfgemaakte foto. Heb heel erg veel foto’s waar ik veel waarde aanhecht. Bijvoorbeeld omdat ze voor mijzelf een bijzonder moment vormden of omdat ik er iemand heel erg blij mee gemaakt heb. Maar als we dan toch moeten gaan kiezen, dan neig ik denk ik naar een foto van Zwitserland. Of een van mijn vriend en mijn paard. Of van een bruiloft. Ik weet het gewoon echt niet!

org33

Hoeveel foto’s maak je gemiddeld op een dag?
Dat wisselt echt enorm veel! Ik maak elke dag wel kiekjes op mijn telefoon, maar ik pak niet elke dag mijn spiegelreflex. Met mijn telefoon maak ik denk ik elke dag een stuk of tien foto’s. Meestal van alledaagse dingen of kleine momenten die ik graag wil delen. Maar als ik een dag met mijn spiegelreflex op pad ben schiet ik zo tussen de 1000 á 2000 foto’s, afhankelijk van hoeveel uren ik bezig ben.

Op welke plek wil je ooit nog foto’s maken?
Waar niet? Ik zou in zo veel landen graag nog willen fotograferen. Boven aan mijn lijstje staan Canada, Ijsland, Noorwegen en Schotland. Ik houd van de ruige natuur in die landen. Verder zou ik nog heel graag naar Transsylvanië in Roemenië willen. Maar ook zou ik graag nog eens de wilde Brumby’s in Australië en de Camargue pony’s in Frankrijk willen fotografen. Het lijkt mij ook super gaaf om met een heel team (stylist, MUA, modellen etc.) te gaan shooten op een mediterrane locatie.

Hondje

Aan welke fotografietip heb je het meeste gehad?
Dat je nooit op moet geven en altijd je hart moet volgen. Doe wat jij mooi vindt, fouten maken mag best. Van alle fouten leer je iets en op die manier ontwikkel jij je eigen stijl. En iets is nooit mislukt, maar artistiek.

Hoe deel jij je foto’s met de buitenwereld?
Ik deel mijn foto’s met die wereld via verschillende social media zoals Facebook, Instagram, diversere fora en Zoom.nl.

 

 

 

Een gedachte over “TAG || De fotografie Tag

Geef een reactie

