Mijn favoriete disney film

Oh dit is zo moeilijk, mijn favoriete disney film. Zijn ze niet allemaal fantastisch? En toch kies ik Tangled. Ik pik deze film er altijd uit.

Tangled5

Dus, Tangled. Ik denk dat iedereen het sprookje over Rapunzel wel kent. Knap meisje met lang haar, boze stiefmoeder, knappe prins schurk. Bijna het standaard Disney sprookje.

Tangled3

Had ik al gezegd dat er een paard een vrij prominente rol in de film heeft? Ja wel, het witte paard zonder prins. Maximus. Hij is eigenlijk een paard van het paleis, op zoek naar Flynn. Hij verliest zijn ruiter en gaat op eigen houtje verder. Maximus is dapper, heeft lef, toegewijd en is door niets of niemand te stoppen. Mensen vrezen hem stiekem nog meer dan zijn ruiter. Ergens kun je hem wel vergelijken met een hond. Alleen Maximus is al een reden om van de film te houden.

Tangled4

Tangled gaat om innerlijke kracht en het vertrouwen in liefde. Er zit meer in ons dan wij denken. Rapunzel is eigenlijk een hele sterke vrouw en ontdekt ook dat er meer in haar is dan ze altijd gedacht heeft. Ondanks dat alles haar tegen zit, ze het gevoel heeft dat ze verliest, heeft ze een kracht binnen in haar die haar doet geloven dat liefde alles overwint. En dat vind ik mooi.

Tangled2

En veel meer ga ik niet schrijven over deze film. Kijk de film en ervaar het zelf, ik wil niets verklappen!

2 gedachtes over “Mijn favoriete disney film

Geef een reactie

