Fotografie || Santos

Iets heel anders. Zoals volgens mij al wel een beetje duidelijk is geworden houd ik van paarden. In het speciaal van mijn eigen paard. Ik ben er gek van omdat ik het hele elegante, vriendelijke en machtige dieren vind. Behalve mijn eigen paard, zij is naast bovenstaande ook vreselijk eigenwijs.

Naast dat ik gek ben op paarden ben ik ook gek op fotografie. 1+1 is 2 en tada, er is een paardenfotograaf geboren. Nou klinkt dat best wel suf. Maar geloof me, een paard fotograferen is veel moeilijker. Ze gaan niet ff staan zoals je zelf graag wil. Dus naast het fotograferen van bruiloften, gezinnen, modellen etc. fotografeer ik dus ook in opdracht paarden. Voor mij twee vliegen in een klap, ik kan bezig zijn met mijn twee grootste hobby’s.

In elk geval, laatst heb ik Santos mogen fotografen. We hebben hem gefotografeerd in het bos omdat we hem graag in een herfstsetting wilden fotograferen. Hadden we iets eerder moeten bedenken. De meeste bomen in het Roggebotbos waren namelijk groen, grauw of kaal. Daar sta je dan. Groot paard, klein boompje.. Achteraf ben ik wel tevreden maar op het moment zelf baalde ik best wel.

Hier het resultaat. Ik heb de hele tijd gefotografeerd met een diafragma van f/3.2, hier heb ik voor gekozen omdat het echt bagger weer was. We hebben amper zon gezien. Door een diafragma van f/3.2 te gebruiken had ik een groot genoeg scherpteveld om Santos’ hoofd scherp te hebben, er kwam zo veel mogelijk licht op mijn sensor en de achtergrond heeft een mooie DOF. Omdat een paard veel en snel beweegt moest mijn sluitertijd op 1/500, anders kreeg ik bewegingsonscherpte. En mijn ISO heb ik op 400 gezet.

Even een side note: Het paard liep niet los. De lijn waar hij mee vast stond is weggewerkt. Laat dan ook nooit je paard zo maar los lopen in het bos, dat is niet veilig voor je dier, jezelf en omstanders.

Santos03web Santos04web SantosStaand1Santos08web Santos10web SantosStaand2Santos11web Santos12web Santosstaand3Santos16web

Een gedachte over “Fotografie || Santos

Geef een reactie

