Reizen || ¡Viva la Barcelona!

Oh, Barcelona. Ik hou van die stad. Mijn allereerste Barcelona ervaring was in 2012 met mijn studie van toen. Ik ben met mijn grafische vormgeefgenootjes een week naar Barcelona geweest. En ik werd compleet verliefd. Niet op een studiegenootje, maar op de stad. In augustus 2014 ben ik vervolgens weer met mijn vriend een week op vakantie geweest naar Barcelona. Ik weet eigenlijk niet meer in welke volgorde we wat gedaan hebben, dus ik ga jullie wat vertellen over alle hoogtepunten waar wij geweest zijn!

Natuurlijk begin ik met de Sagrada Familia. Ik denk dat iedereen deze kerk van Antoni Gaudí wel kent. Want wanneer zou deze kerk nou eens af zijn?

Wist je dat ze al aan deze kerk bouwen sinds 1882? Dat is nu dus 133 jaar geleden. Officieel zou de kerk in 2026 opgeleverd moeten worden, maar de bouwdirectie houdt het op ‘ergens in de 21e eeuw’. Om deze kerk te bouwen zijn ze namelijk o.a. afhankelijk van de giften van bezoekers. Koop zeker een kaartje om de kerk in te mogen, je ondersteunt hier de bouw mee. Ik ben zelf nu twee keer in de kerk geweest en het blijft iets om stil van te worden.

Sagrada 2

Vanaf Poble Espanyol heb je ook een fenomenaal uitzicht over de stad, zo kun je ook pas echt goed zien hoe groot de Sagrada Familia is.

PBES2

Wat ik ook een enorme aanrader vind is Poble Espanyol. Dit is een groot open lucht museum boven op de berg Montjuïc, waar verschillende beroemde Spaanse gebouwen zijn nagebouwd. Het was er eigenlijk vrij rustig toen wij geweest zijn. We konden overal rustig doorlopen en alles uitgebreid bekijken. Het voelt echt als een dorpje. Poble Espanyol zit vol met winkeltjes, restaurantje en terrasjes. Wij hebben er echt heerlijke Sangria gedronken.

PBES1

Vanuit Poble Espanyol zijn we verder de Montjuïc opgelopen naar de magische fontein en het kasteel boven op de Montjuïc. Het kasteel is nu een nationaal museum, namelijk het Museu Nacional d’Art de Catalunya of ook wel het MNAC. Tijdens onze vakantie zijn we hier niet binnen geweest, het museum was gesloten op de dag dat wij er waren en daarnaast ben ik er al eens eerder geweest.

MNAC1

En als je met je rug naar het MNAC toe gaat staan zie je de twee torens die de ingang van de Olympische wijk vormen.

MNAC2

Als je de tijd hebt om te wachten tot het s’avonds wordt, doe het absoluut. De lichtshow van Font Màgica zorgt voor verschrikkelijk veel toeristen, maar zeg nou zelf.. Dat is het toch absoluut waard?

MNAC3

Het appartement waar wij verbleven lag vlakbij de Arc del Triomphe en Parc de la Ciutadella. Dit park is het grootste van Barcelona, je vindt hier o.a. de dierentuin, een waterval, verschillende musea en een vijver. Aan het einde van het park staat de Arc del Triomphe. Ik heb hier weinig gefotografeerd omdat het niet meer leuk was zo druk.

arc1

Een ander park waar je echt heen moet gaan is Parc Güell, weer van Antoni Gaudí. In dit park vind je de beroemde bank van Guadí. Wij zijn niet naar die bank en trappen toe gegaan omdat er een enorme wachtrij stond en wij de kaartjes vrij prijzig vonden.

guell3 guell2 guell1

En gewoon rondjes lopen door de stad is ook de moeite waard. Overal is eigenlijk wel iets te zien.

stad

Ramblas

Natuurlijk hebben wij echt nog veel meer gedaan en is dit slechts een kleine greep uit al mijn foto’s. Ik ben heel erg benieuwd waar jullie allemaal op vakantie gaan! Laat het achter in een comment of plaats je mooiste vakantiefoto.

Geef een reactie

