Twee dingen waar ik spijt van hebt

Vandaag ga ik je wat vertellen over de twee dingen waar ik spijt van heb, dit doe ik ook voor mijn 30 weken blog challenge. Eigenlijk zou ik volgens de opdracht over drie dingen moeten schrijven, maar ik kan geen drie dingen bedenken. Ik vind het best moeilijk om hier iets over te schrijven omdat sommige dingen te persoonlijk zijn om hier te plaatsen of gewoon te moeilijk zijn om het er over te hebben. En ik heb gewoon van weinig dingen echt spijt, daarom heb ik het op twee dingen gehouden.

1. De studie communicatie
Oh, wat heb ik hier een spijt van gehad. De studie communicatie is een waardeloze, tijd verspillende periode geweest. Na mijn afstuderen als grafisch ontwerper had ik nog niet het gevoel ‘klaar’ te zijn met studeren. Een studie aan de kunstacademie leek niet in mijn straatje te passen en ik was toch opzoek naar een soort van verlengde van mijn studie. Dus koos ik na lang twijfelen voor HBO Communicatie. Toen ik dat aan mijn projectbegeleider vertelde zei hij gelijk ‘meisje, waar begin je aan..’. Ja, had ik daar maar naar geluisterd. 5 weken na de start van de studie communicatie kon ik wel janken als ik mijn oude portfolio zag. Jeetje wat miste ik het ontwerpen. Maar goed, ik ben normaal gesproken niet van opgeven. Ik sprak met mijzelf af dat ik in elk geval de eerste tentamen periode door moest en daar na verder mocht kijken. En ja, tentamens mag je niet maken zonder collegekaart. Wat ik wist. Waar ik 5 keer voor gemaild heb, 4 keer voor bij het studentensuccescentrum, 5 keer bij de administratie en 2 keer voor bij de decaan gestaan heb. En dat allemaal zonder resultaat. Dus mocht ik geen tentamens maken. Ik was zo ontzettend boos dat ik mij toen per direct heb uitgeschreven. En daar heb ik géén spijt van.

2. Onzekerheid
Ik vind het jammer en het spijt mij dat ik vaak toch wel heel erg onzeker ben over mijzelf en over de dingen die ik doe. Ik werk daar wel aan, maar het is lastig om in mijzelf te gaan geloven. Wanneer maak ik nou de goede keuze? Doe ik niemand pijn? Ben ik hier over een jaar nog steeds blij mee? Ja, dat is een lastig iets.

Een gedachte over “Twee dingen waar ik spijt van hebt

Geef een reactie

