Waarom deze blognaam?

Vormenmeisje. Waar komt die naam vandaan?

Ik heb ooit eens een blog gehad over fotograferen. Fotografie is namelijk altijd echt mijn ding geweest en ik vond het leuk om daar dingen over te delen. Maar eigenlijk is fotografie maar een ontzettend klein stukje van mijn passie. Want mijn echte passie ligt bij Vormgeving. Met een hoofdletter. Zo belangrijk is vormgeving in mijn leven.

Om te beginnen ben ik natuurlijk zelf grafisch vormgever. Ik vind het heerlijk om uren bezig te zijn met typografie, compositie, kleur, objecten.. En eigenlijk bovenal het combineren van vormen. Overal zie ik wel iets in. Ik ben zo iemand die in een weiland gaat liggen en complete nieuwe werelden kan zien in de wolken. Ik vind het mooi om te zien hoe verschillende gebouwen een skyline vormen. Ik kijk graag naar het stadhuis in Zwolle omdat ik het fascinerend vind hoe z’n modern, abstract gebouw gecombineerd is met een klassiek gebouw. Als het regent kijk ik graag naar het raam om te zien hoe de druppels een weg naar beneden zoeken, hoe de sporen die ze achterlaten een spoor vormen. Als ik door de stad loop kijk ik altijd omhoog. Hoe gaaf is het om alle gevels te bekijken? Of met verf op een papier spetteren. Héérlijk wat voor vormen en patronen daar uit komen. Ik loop ook graag in winkels, alles vast pakken, bekijken, mooie producten even snel op de foto met mijn telefoon en dan thuis nog even terugkijken.

Ach, zo kan ik nog wel uren door schrijven. Ik denk dat het wel duidelijk is, hihi. Ik heb een obsessie met vormen. Vormenmeisje, dus.

Een gedachte over “Waarom deze blognaam?

Geef een reactie

