Mijn favoriete quote

Deze week ga ik jullie kort vertellen over mijn favoriete quote. Dit doe ik wederom voor mijn 30 weken blog challenge. Three down, twentyseven to go! In tegenstelling tot de vorige twee opdrachten vind ik dit een hele makkelijke opdracht.

Mijn favoriete quote komt uit mijn all time favoriete movie, The Great Gatsby. Ik heb meerdere quotes uit deze film die ik erg treffend of mooi vind, maar dit blijft mijn favoriet en ik denk dat veel mensen hier wat van kunnen leren.

Whenever you feel like criticizing any one… Just remember that all the people in this world haven’t had the advantages that you’ve had.

Ik ben het er helemaal mee eens, laten we eerlijk zijn. Het bekritiseren van mensen die iets ‘minder’ doen/zijn/hebben in onze ogen is eigenlijk heel makkelijk. Maar lang niet iedereen heeft dezelfde kansen gehad als jij zelf hebt gehad. Je weet niet de achtergrond van iemand en hoe hard diegene heeft moeten vechten voor wat hij of zij heeft. Probeer elkaar te waarderen voor wie we zijn.

Zoals ik al zei is dit een quote uit de film The Great Gatsby. Maar wat velen niet weten is dat The Great Gatsby een verfilming is van het gelijknamige boek geschreven door F. Scott Fitzgerald.

Wat is jouw favoriete quote?

Een gedachte over “Mijn favoriete quote

Geef een reactie

