DIY | Dennenappels en nagellak

Vandaag een hele leuke, low budget DIY. Ik vind de herfst een heerlijke periode en ik vind de cadeautjes van de herfst ook erg leuk. Zo kun je nu al dennenappels, kastanjes en eikeltjes gaan verzamelen in het bos of een park bij jouw in de buurt. Ik ga je in deze simpele DIY zelf laten zien hoe je ze o.a. kunt versieren.

Wat heb je nodig?
– Dennenappels
– Een oude tandenborstel
– Drie tot vijf verschillende kleuren nagellak

Foto 1

Om te beginnen kun je met een oude tandenborstel alle dennenappels die je wil versieren voorzichtig schoonmaken. Ik kan je aanraden om dit buiten te doen, er komen meer beestjes uit de dennenappels dan mij lief is.

Na het schoonmaken ga je de randjes van de dennenappels voorzichtig af lakken. Ik heb gekozen voor rode tinten omdat ik de dennenappels wil gaan gebruiken in een herfststuk waar rood in terug komt. De nagellak die ik gebruikt heb is Max & More (drie flesjes voor €0,79 bij de Action), Glam Glitter Rood (DA, €2,99) en L’oreal Resist & Shine Titanium Matte 500 (€9,95). Zoals je op onderstaande foto kunt zien heb ik geprobeerd om alleen de randjes te lakken. Met het kwastje uit je nagellak potje kun je niet heel zorgvuldig werken. Als je echt een V vorm zou willen lakken kun je denk ik beter een gewoon fijn kwastje gebruiken.

Foto 3

Het is een leuk werkje en erg simpel vind ik zelf. Ik heb ongeveer 10 dennenappels gelakt in een uurtje tijd.

Geef een reactie

